چگونگی انجام آزمایش نمونه گیری

چگونگی انجام آزمایش نمونه گیری

چگونگی انجام آزمایش نمونه گیری

مقدمه

آزمایشات آسیب شناسی را می توان بر روی انواع مختلف نمونه انجام داد. بیشتر آنها خون، ادرار، بزاق، خلط، مدفوع، مایع منی و سایر مایعات بدن و همچنین بافت هستند. برخی از آزمایش ها را می توان روی بیش از یک نوع نمونه انجام داد. به عنوان مثال، آزمایش گلوکز می تواند بر روی خون، ادرار و نمونه های دیگر انجام شود. نمونه مورد استفاده برای آزمایش اغلب با هدف آزمایش خاص تعیین می شود. آزمایش قند خون برای کمک به تشخیص دیابت و نظارت بر سطح قند خون در بیماران دیابتی استفاده می شود، در حالی که قند یکی از موادی است که هنگام انجام آزمایش ادرار مورد آزمایش قرار می گیرد، مانند موارد مشکوک به عفونت ادراری یا اختلال کلیه. در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با آزمایش نمونه گیری در منزل در قم، لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

نکات موثر در رابطه با آزمایش نمونه گیری در منزل در قم

جمع آوری نمونه در آزمایشگاه پاتولوژی در قم معمولاً در اتاق پزشکان یا در مرکز جمع آوری آزمایش انجام می شود، جایی که جمع آوری کننده نمونه (فلبوتومیست) آموزش دیده وجود دارد. همچنین می توان نمونه ها را در بیمارستان ها و کلینیک های روزانه جمع آوری کرد. حتی می توان نمونه هایی را برای تجزیه و تحلیل در طول یک عمل جراحی گرفت. برخی از نمونه ها در خانه جمع آوری شده یا توسط پرسنل پزشکی جمع آوری می شوند. اکثر آزمایشات رایج را می توان بدون قرار قبلی جمع آوری کرد. با این حال، برخی از آزمایشات تخصصی شامل مراحل پیچیده جمع آوری است و باید توسط فردی که تحت آموزش خاص یا تحت نظر پزشک انجام شده است انجام شود.

برای آزمایش نمونه گیری در منزل در قم با پزشک خود مشورت کنید و در صورت عدم اطمینان، قبل از آزمایشگاه آسیب شناسی در مورد روند ترجیحی آنها سوال کنید. اگر از کودکی برای جمع آوری نمونه استفاده می کنید، بررسی کنید که مرکز جمع آوری مجهز به مجموعه های کودکان است. پس از گرفتن آزمایش، نمونه به آزمایشگاه ارسال می شود. گاهی اوقات برای اطمینان از اعتبار آن برای آزمایش، باید در یک بازه زمانی مشخص به آزمایشگاه برسد. برخی از نمونه ها باید تحت شرایط سخت حمل شوند تا به درستی به محل منتقل شوند.

 

هنگام انجام آزمایش خون چه انتظاری باید داشته باشید

 برای اکثر افراد در آزمایشگاه پاتولوژی در قم، خونگیری سریع، آسان و نسبتاً بدون درد است. سایر افراد احساس اضطراب می کنند و به برخی از استراتژی ها برای کمک به آنها در مقابله نیاز دارند. کودکان، افراد مسن و افرادی که دارای معلولیت هستند ممکن است هنگام گرفتن نمونه به کمک خاصی نیاز داشته باشند. خون مورد نیاز برای آزمایش تشخیصی معمولاً به آسانی به دست می آید. این نیاز به روشی به نام رگ گیری دارد (اصطلاحی که به سادگی به معنای سوراخ کردن رگ است). فردی که این عمل را انجام می دهد ممکن است پزشک، پرستار یا فردی باشد که در جمع آوری نمونه های خون آموزش دیده است، یک فلبوتومیست. اگر احساس اضطراب یا ناراحتی می کنید یا قبلاً بیهوش شده اید، به فردی که نمونه را جمع آوری می کند اطلاع دهید. آنها به طور کلی به شما پیشنهاد می کنند دراز بکشید. همچنین، اگر به نوارهای پزشکی، ایزوپروپیل الکل یا لاتکس حساسیت دارید، به آنها اطلاع دهید.

چگونگی انجام آزمایش نمونه گیری

چگونگی انجام آزمایش نمونه گیری

نتیجه گیری

برای آزمایش نمونه گیری در منزل در قم، فردی که نمونه خون شما را جمع آوری می کند، یک سوزن کوچک را در یکی از رگ های شما وارد می کند. معمولاً این در بازوی شما است. معمولاً، آنها قادر به تشخیص رگی هستند که به راحتی در دسترس است. هنگامی که از شما خواسته می شود مشت خود را محکم کنید، به برجسته تر شدن رگ کمک می کند. آنها مقدار کمی خون از بدن خارج می کنند و به لوله ها منتقل می شود تا به آزمایشگاه ارسال شود. پس از گرفتن نمونه ای از خون، یک پانسمان پنبه ای روی محل سوراخ چسبانده می شود. معمولاً از شما خواسته می شود فشار ملایمی برای کمک به لخته شدن خون و جلوگیری از تورم و کبودی اعمال کنید. پانسمان را برای مدت کوتاهی (معمولاً 2-4 ساعت) در جای خود بگذارید. لوله ها به آزمایشگاه ارسال می شوند که در آن خون با توجه به آزمایشی که پزشک شما در فرم ارجاع درخواست کرده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *