آزمایشات معمول در دوران بارداری

آزمایشات معمول در دوران بارداری

در مورد آزمایشات بارداری

در طول اولین ملاقات قبل از زایمان، ارائه دهنده مراقبت شما در مورد آنچه می توانید در طول بارداری خود انتظار داشته باشید،صحبت خواهد کرد.این فرصتی برای شما خواهد بود که سوالات خود را بپرسید.

پزشک یا مامای شما انجام آزمایشات معمولی در آزمایشگاه تخصصی قم را توصیه می کند که به همه زنان باردار ارائه می شود.اگر عوامل خطر یا شرایط خاصی دارید، ممکن است آزمایش‌های اضافی به شما پیشنهاد شود.این آزمایش ها برای بررسی هر چیزی که ممکن است در دوران بارداری یا بعد از زایمان باعث ایجاد مشکل شود، انجام می شود.

شما باید به پزشک یا مامای خود اجازه دهید تا آزمایشات را انجام دهد.اشکالی ندارد که از متخصص بهداشت خود برای اطلاعات بیشتر در مورد آزمایش در قم بخواهید – این آزمایش ها برای چه هستند، چرا به آنها نیاز دارید و اگر آنها را انجام دهید یا ندهید چه اتفاقی می افتد.

آزمایش خون در بارداری

آزمایش خون در بارداری

ماما یا پزشک شما می خواهد آزمایش خون را در اوایل بارداری انجام دهد تا گروه خونی شما را پیدا کند و برخی عفونت ها و سایر نگرانی های سلامتی را بررسی کند.

اینها برای ایمنی سرخچه شما و اینکه آیا شما کم خونی، HIV، هپاتیت B، هپاتیت C یا سیفلیس دارید، انجام می شود.متخصص بسته به نتایج ، شما را در مورد بهترین درمان در بارداری یا بلافاصله پس از زایمان مطلع می کند.

آزمایش دیابت بارداری

آزمایش خون برای دیابت معمولاً در هفته 24-28 بارداری در بهترین آزمایشگاه تخصصی قم انجام می شود.اگر در بارداری قبلی دیابت بارداری داشته اید یا شانس بالایی برای ابتلا به این عارضه دارید، متخصص بهداشت احتمالاً به شما پیشنهاد می کند ،زودتر این آزمایش را انجام دهید.

اگر دیابت بارداری دارید، به این معنی است که بارداری پرخطری دارید و نیاز به مراقبت و مدیریت بیشتری دارید.وقتی دیابت به خوبی مدیریت شود، اکثر زنان می توانند حاملگی و نوزادان سالمی داشته باشند.

اگر دیابت به دقت مدیریت نشود، می تواند مشکلات جدی برای شما و کودکتان ایجاد کند.ممکن است برای کمک به مدیریت دیابت خود به یک کلینیک بارداری پرخطر و مربی دیابت ارجاع داده شوید.

آزمایش ادرار در بارداری

آزمایش ادرار در بارداری

برخی از عفونت های ادراری علائمی ندارند، بنابراین آزمایش ادرار در اولین جلسه قبل از زایمان برای بررسی اینکه آیا عفونت دارید توصیه می شود.ممکن است در زمان های دیگر در دوران بارداری نیز آزمایش ادرار به شما پیشنهاد شود.

این آزمایش معمولاً شامل ادرار کردن در یک شیشه کوچک است.گاهی اوقات می توانید این کار را در خانه انجام دهید و شیشه را با نمونه ادرار خود به اتاق مشاوره پزشک یا ماما ببرید یا ممکن است فقط زمانی که در قرار ملاقات با پزشک یا ماما هستید این کار را انجام دهید.متخصص بهداشت شما دقیقاً به شما می گوید که چه کاری انجام دهید و نمونه را برای آزمایش ارسال می کند.

این آزمایش مهم است ،زیرا اگر عفونت ادراری درمان نشود، می تواند باعث زایمان زودرس یا وزن کم هنگام تولد در نوزاد شما شود.آزمایش ادرار همچنین قند، خون و پروتئین موجود در ادرار شما را بررسی می کند.این موارد می تواند نشانه های دیگر نگرانی های پزشکی باشد.

سونوگرافی در بارداری

سونوگرافی در بارداری

ممکن است در هفته 11-13 به شما یک سونوگرافی پیشنهاد شود(که معمولاً اسکن 12 هفته نامیده می شود).همچنین متخصصان بهداشت معمولاً توصیه می کنند که در هفته 18-20 یک سونوگرافی دیگر انجام دهید(معمولاً اسکن 20 هفته نامیده می شود).

اکثر سونوگرافی ها نشان می دهند که نوزادان به خوبی رشد می کنند، اما گاهی اوقات سونوگرافی می تواند مشکلات رشد را تشخیص دهد.برخی از ناهنجاری های جنینی جدی نیستند و در صورت وجود نیاز به درمان زیادی ندارند.اما سایر ناهنجاری ها می توانند نشانه ای از ناتوانی جدی باشند.اگر سونوگرافی شما ناهنجاری‌ها را نشان دهد، آن را جدی بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *