جمع آوری نمونه برای آزمایشگاه

جمع آوری نمونه برای بررسی آزمایشگاهی

جمع آوری نمونه برای بررسی آزمایشگاهی

فناوری های امروزی امکان آزمایش تخصصی در قم بر روی انواع بسیار چشمگیری از نمونه های جمع آوری شده از بدن انسان را فراهم می کند. بیشتر اوقات، تنها چیزی که مورد نیاز است یک نمونه خون است. با این حال، نمونه های ادرار، بزاق، خلط، مدفوع، مایع منی و سایر مایعات و بافتهای بدن نیز قابل آزمایش هستند. برای برخی از نمونه ها، می توان آنها را به راحتی بدست آورد، زیرا بدن آنها را به طور طبیعی حذف می کند. برای برخی، جراحی جزئی و بیهوشی به پزشک اجازه دسترسی به نمونه مورد نیاز را می دهد. در اینجا به منظورر آشنایی بیشتر با این فرایند، لازم است ادامه مطلب بررسی شود تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

جمع آوری نمونه برای آزمایشگاه

ذکر نکات موثر در بررسی آزمایش تخصصی

ممکن است در این وب سایت متوجه شوید که برخی آزمایش ها را می توان روی بیش از یک نوع نمونه انجام داد. به عنوان مثال، آزمایش گلوکز می تواند بر روی نمونه های خون و ادرار انجام شود. با این حال، نمونه مورد استفاده برای آزمایش اغلب با هدف آزمایش خاص تعیین می شود: آزمایش قند خون برای کمک به تشخیص دیابت و نظارت بر سطح قند خون در بیماران دیابتی استفاده می شود در حالی که قند ادرار یکی از موادی است که هنگام انجام آزمایش ادرار آزمایش می شود، مانند زمانی که مشکوک به عفونت مجاری ادراری یا اختلال کلیوی هستید. گاهی اوقات گزینه هایی برای نوع نمونه وجود دارد، مانند آزمایش آنتی بادی آزمایشات غربالگری خون، ادرار و مایع دهان در دسترس است و در شرایط دیگر، یک نوع نمونه خاص مورد نیاز است.

نمونه ها در آزمایش نمونه گیری در منزل در قم به طور طبیعی از بدن حذف می شوند. برخی از نمونه ها مانند ادرار، مدفوع و خلط را می توان از بدن به طور طبیعی جمع آوری کرد، در حالی که مایع منی توسط بیمار جمع آوری می شود. جمع آوری برخی نمونه ها از کودکان خردسال یا بیماران با محدودیت های جسمی ممکن است به کمک نیاز داشته باشد. معمولاً، جمع آوری این نمونه ها بدون درد است، اما به دست آوردن آنها گاهی اوقات می تواند ناخوشایند باشد، زیرا شامل حذف زباله های بدن و شامل اجزاء بدن و عملکردهایی است که افراد ترجیح می دهند خصوصی نگه دارند.

جمع آوری نمونه برای آزمایشگاه

گاهی اوقات این نوع نمونه ها را می توان در خانه جمع آوری و به مطب یا مرکز درمانی آورد، اما همچنین ممکن است در یک مرکز درمانی مانند مطب پزشک، کلینیک، مرکز خدمات آزمایشگاهی بیماران یا بیمارستان جمع آوری شود. این تسهیلات معمولاً به منظور به حداقل رساندن رفتار نمونه توسط بیمار طراحی شده اند. به عنوان مثال، ممکن است در حمام یک پنجره «عبور» پیدا کنید تا مجبور نباشید با یک ظرف شفاف که به تازگی پر کرده اید در سالن قدم بزنید. ممکن است دستورالعمل های چاپ شده در مورد نحوه به دست آوردن نمونه های ادرار یا مدفوع موجود در حمام را پیدا کنید تا مجبور نباشید به پرستار گوش دهید که به صراحت به شما می گوید چگونه می توانید ادرار یا نمونه مدفوع را تمیز بگیرید. اگر به این مسائل حساس هستید و می خواهید ارائه دهنده خدمات درمانی یا مرکز آزمایش را انتخاب کنید که چنین گزینه هایی را ارائه دهد، در زیر مثال هایی از انواع نمونه هایی که معمولاً توسط بیمار جمع آوری شده است آورده شده است. بسیار مهم است که تمام دستورالعمل های جمع آوری نمونه به دقت رعایت شود. قبل از جمع آوری نمونه، مطمئن شوید که دستورالعمل ها را درک کرده اید.

مایع منی

بیماران نر با اجتناب از روان کننده ها، کاندوم ها یا هرگونه مواد آلوده کننده دیگر، در ظرف نمونه ای انزال می کنند. معمولاً مردان باید حداقل 2 روز قبل اما کمتر از 7 روز قبل از جمع آوری نمونه از انزال خودداری کنند. نمونه نباید در یخچال نگهداری شود بلکه باید با قرار دادن ظرف در یک جیب و تحویل آن به آزمایشگاه در مدت 60 دقیقه تا جایی که ممکن است نزدیک به دمای بدن نگهداری شود.

نتیجه گیری

نمونه هایی که به راحتی قابل دستیابی هستند می توانند به راحتی در آزمایش نمونه گیری در منزل در قم بررسی شوند. برخی از نمونه ها به سادگی با سواب بر روی ناحیه آسیب دیده جمع آوری می شوند. روش های این نوع را می توان در کلینیک، مطب پزشک یا کنار تخت بیمارستان انجام داد. نمونه ممکن است برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال شود (اگرچه چند آزمایش می تواند نتایج دفتری را در چند دقیقه ارائه دهد). به عنوان مثال، کشت زخم گلو، بینی، واژن و سطحی از این طریق بدست می آید. این روش ها، در حالی که ممکن است گاهی اوقات ناراحت کننده باشند، اما به طور کلی سریع، نسبتاً بدون درد هستند و عوارض جانبی ندارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *